Läsutmaning sommaren 2021

För en del har sommarlovet nu börjat. För andra börjar det inom kort. Här hemma planerar vi just nu för vår läsutmaning sommaren 2021. Vi har bestämt att vi ska läsa minst 20 minuter varje dag hela sommaren. Min uppgift är att ta fram ett "lässchema" och reservera böcker efter familjens önskemål. 

Idag blev lässchemat klart. Det blev en enkel mall där man fyller i veckonummer och sedan sätter kryss de dagar man läser (och hos oss ska det vara alla dagar. Hoppas vi fixar det!).


En enkel mall för 2021

Kanske är det fler som kan ha nytta av mallen. I så fall finns den som pdf i tre olika färger - grön, blå och rosa. Det är bara att ladda ner och skriva ut!

Är det så att du önskar dig lästips för sommaren 2021 kan jag meddela att jag under juni månad släpper ett boktips per dag på instagram (de märks upp med #ettboktipsomdagen). Följ mig gärna! Jag heter @jennypedagog

Trevlig lässommar!


Kommentarer

Populära inlägg